تیر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

عشق و محبت

هیچکس نـفهمیـــــد که « زلـیخـــــــا » مــَـــــــــرد بـود ..! میــــدانی چــــــــــــرا ؟؟؟ مـــــردانـــگی میــخواهـــــد مــــــــانـدَن ، پــای عشــــــقی که مـُـــدام تـو را پـــس میــــزَنــد

جستجو

موضوعات

« ضرر های #موسیقی در روایات اهل بیت عخدایا...به ما بیاموز »

مطالب زیبا با آیات

1398/01/11

  09:24:00 ق.ظ, توسط سيد فريبا سجاديان مرزبالي  
موضوعات: بدون موضوع

مطالب زیبا با آیات

#مطالب زیبا با آیات

? جواب ابلهان خاموشی است ?

وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا ﴿63﴾ فرقان

و چون نادانان ایشان را طرف خطاب قرار دهند به ملایمت پاسخ مى‏ دهند

? ? ? ? ? ?

فاصله گذاری با تفکر اردکی

? دو اردک بعد از دعوایی که هیچ‌وقت زیاد طول نمی‌کشد، از هم جدا می‌شوند. سپس در جهت مخالف هم شنا می‌کنند و بعد هر یک از آنهاچند بار بال‌هایش را به شدت به هم می‌زند و انرژی مازادی را که در طول دعوا ( حالت سمپاتیک) در او جمع شده، آزاد می‌کند. اردک هابعد از به هم زدن بال‌هایشان و کمی تقلا در قسمت های دیگر محیطی که در آنند، دوباره با آرامش روی آب شناور می‌شوند. درست مثل این که هیچ اتفاقی نیفتاده است.

? [ به نظر شما] اگر اردک، ذهن انسان را داشت، پس از یک مشاجره تن به تن یا کلامی چه میکرد؟ احتمالا ادامه این درگیری را با فکر کردن و داستان‌سازی درباره‌ی آن با جملاتی از قبیل زیر در ذهن و زبان خود زنده نگه می‌داشت:
«چطور توانست این کار را بکند؟/فکر می‌کند برکه مال اوست!/ من از کسی نمیترسم که بخواهم عقب بایستم!/ ملاحظه‌ی حریم و شرایط مرا نمی‌کند/دیگر هرگز به او اعتماد نخواهم کرد/ دفعه‌ی بعد برای اذیت و آزار من کاردیگری خواهد کرد/دیگر نمیگذارم توطئه‌چینی ‌کند!/درسی به او می‌دهم که هرگز فراموش نکند!/»

? خیلی وقت ها میشود با رها کردن مشاجرات بیهوده و انرژی بر، بال‌ها را به هم زد و ماجرا را موقتا رها کرد. گاهی فاصله گذاری برای هر دو طرف میتواند به منزله ی ایجاد یک فضای خالی شفابخش برای بیداری نیروی تعقل و تخلیه هیجانات اضافی و نامرتبط عمل کرده و ما را با کمی خویشتنداری بیشتر، به مکان اصلی زندگی یعنی “حوضچه مصالح و منافع اکنون” بازگرداند.

سواد عاطفی


فرم در حال بارگذاری ...

 
مداحی های محرم